Nikt nie twierdzi że nie ma lepszych. Tyle że powłoki Gyeon'a są i tak bardzo dobre. Nawet Prime robi robotę. Nie widzę powodu żeby nie spróbować.
Na razie z tej firmy mam powłokę na koła i złego słowa nie powiem.
Wciąż nie mam czasu zrobić prania alkantary i czyszczenia skóry... Ba, nawet jeszcze PB NL nie udało mi się nałożyć mimo, że już trzy razy schodziłem z nim do garażu :P
A gdzie to pełna korekta. A jeans i sztruks pady już czekają. Gtechniq C1 + EXO też. :roll:
Nie jest łatwo, to fakt - codzienne wożenie dzieci (swoich i sąsiadów) na przystanek, że już o wakacjach/feriach nie wspomnę - wtedy to faktycznie kładę lachę, bo to po prostu nie ma sensu. Za to po powrocie robię generalne sprzątanie, a w ciągu roku tak raz na miesiąc-dwa szybkie odkurzanie plus przetarcie plastików, raz w tygodniu staram się wytrzepać dywaniki, ale nie zawsze pamiętam ops: . A żona i tak twierdzi, że mam syf w aucie :twisted:
ja powtórzę zdanie z mojego wątku, jak ktoś dba to będzie miał porządek. Też mógłbym narzekać na brak czasu ale jak dzieci idą spać to dopiero mam czas dla siebie itd więc zamiast leżeć przed TV lubie coś porobić w aucie np, odkurzyć, poukładać (raz na tydzień 30 minut to niewiele a auto jest utrzymane w porządku - nie trzeba detailingu wnętrza robić), Uważam że jak raz zrobisz pełny detailing wnętrza to później dbając(te 30 minut na tydzień) utrzymujesz ten stan przez tygodnie.
My "Silver" http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66739
Pimpness Car Detailing - renowacja lakieru, pranie tapicerki, renowacja skóry, czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej, renowacja reflektorów, powłoka kwarcowa, kompleksowe czyszczenie pojazdów.
Kilka fotek dla potomnych specjalnie dla Mickula
Półroczne EXOv2 położone celowo "byle jak" aby na starcie miało punkty karne.
Broni się samo.
Masz taki wspaniały zestaw w garażu - aplikuj, nie kombinuj
pomyślcie że gdyby nie był myty to dzisiaj byłby dwa razy bardziej brudny
ja gdzieś słyszałęm ze ''centymetrowy'' brud sam odpada
centymetrowy to chyba juz z lakierem
[ Dodano: Pon 05 Sty, 15 13:16 ]
kozystajac z okazji.
Czytam sobie forum, nawet jestem juz po pierwszym recznym odswiezeniu lakieru
na mojej juz bylej Zafirze. Powiem ze reczne odswiezenie lakieru tri kolorem,
to syzyfowa praca ale efekt byl porazajacy.
Dlatego na wiosne chce pojsc krok dalej jednak do tego potrzebuje troche
porad Wiem ze nawet na tym forum bylo duzo ale powiem ze ilosc tych
informacji sie miesza i czasem nie wiem co juz wybrac
1. jaki recznik do osuszania poleccie?
2. jakie APC polecacie?
3. jakie smarowidlo do mytych zawiasow
4. jaka mozecie polecic pianownice do karchera?
5. jaka polerke DA? zastanawiam sie nad Dodo Juice Buff Daddy Dual
Action lub KRAUSS DB DUAL ACTION 900W lub Kestrel DAS-6 czy
jakies lare albo moze calkiem po bandzie i Vander VPO709 lub
BassPolska? Wiem ze najlepiej rupes lub ewentualnie flex jednak od czegos
trzeba zaczac
6. jak DA to czy dokupic do niej jakies talerze oporowe i jakie/ile pady
7. kolejno jakie pasty na start kupic?
8. jaki rekomendujecie tar&glue remover?
9. czym czyscic(APC?) i odswiezac zewnetrzne plastiki?
Wiem ze to sa pytania na ktore mozna odpowiedziec ze musze sprawdzic
popracowac i sam ocenic ale jak wyzej pisalem od czegos musze zaczac
teraz jeszcze pytania w stylu:
10. jak "gesto" mierzycie grubosc lakieru na samochodzie przed korekta?
11. jak polerujecie slupki i czesci gdzie sa emblematy(sciagacie je? czy w okol
nich?)? nigdzie na filmikach tych czesci nie pokazuja, zawsze maska
12. czy jak przygotowywujecie aktywna piane, to dodajecie do niej APC?
Zawsze mówię że każdy powinien choć raz w życiu zrobić ręczną korektę, potem inaczej się na wszystko patrzy
Odnośnie reszty – podpowiem Ci w dwóch opcjach – „low cost” o raz „highest quality”
Ad.
1. A) recznik Fluffy Dryer – dobry i niedrogi
B) Poorboy’s World Waffle Ryder, Gyeon Waffle Dryer lub Gyeon Soft Dryer – wpijają niesamowite ilości wody. A ten ostatni jest przy tym bardzo delikatny.
2. A,B – Nielsen Cyclone – dobre, delikatne, nie śmierdzi, bardzo dobra cena
3. Jeśli chodzi Tobie o zawiasy zewnętrzne jak np. w busach lub Wranglerze to ja zawsze używałem smaru ciemnozielonego lub ciemno niebieskiego (nie jestem pewien, mam w smarownicy). W drugiej firmie mamy kilka busów i tam raz w roku obowiązkowo smarujemy zewn. zawiasy ( np. przy tylnej klapie) żeby nie rdzewiały. Jeśli damy towaru z umiarem to nie brudzi dookoła. Natomiast woda i standardowe mycie nie degradują go zbyt szybko.
4. Jeśli chcesz naprawdę dobrą pianownicę do myjki ciśnieniowej to tylko PA wchodzi w grę.
Z innych raczej zadowolony nie będziesz bo w ogromnej większości dają mleko a nie bitą śmietanę
Zawsze możesz też zaopatrzyć się w klasyczną pianownicę „pompowaną”,np. Gloria.
5. A) Krauss DA – bo ona jest po pierwsze niedroga, po drugie się nie psuje, po trzecie jako jedna z baaardzo niewielu nie daje się tak łatwo zatrzymać kiedy przyciśniesz ją do lakieru. A jest to zmora dużej części polerek DA, również tych droższych (np. Rupes).
Innymi słowy – bardzo fajna na początek i łatwo ją polubić na tyle żeby zostawić ją sobie na stałe.
B) Flex VRG – najwyższa półka, delikatna ale bardzo skuteczna. Nie jest to klasyczna DA, bo jest tutaj ruch oscylacyjny oraz obrotowy.
Przy odrobinie wprawy obydwoma powyższymi sprzętami jesteś w stanie zrobić realną korektę (jeśli lakier nie jest mocno zniszczony). Większość maszyn DA nadaje się niestety raczej do finiszu niż do korekty.
6 + 7.
Przy zakupie maszyny dostajesz talerz oporowy w zestawie i myślę że na początek to starczy. Zawsze możesz później sobie dokupić, jeśli ten podstawowy nie będzie Ci wystarczał.
Zarówno pady jak i pasty trzeba dopasować do konkretnego lakieru, którym chcemy się zająć (jego twardość, grubość, stan itp.).
Na początek powinieneś zaopatrzyć się w - co najmniej po jednym: futrze, gąbce twardej, średniej i wykończeniowej.
I podobnie z pastami – na początek - mocno, średnio ścierna oraz finiszowa.
W tych punktach odradzam produkty z niższej półki. Potrafią zepsuć pracę i bardzo skutecznie zniechęcić.
Bardzo dobre jakościowo produkty oferują np. Flexipads i Menzerna. Sam z nich korzystam i mogę z czystym sumieniem polecić.
8. A) Prickbort – dobry i niedrogi
B) Gyeon Tar – bardzo skuteczny
9. Szampon, piana aktywna, apc – zależy od stanu.
Odżywienie/pielęgnacja: A) Poorboy’s World Trim Restorer, Auto Finesse Revive, KochChemie NanoMagicPlastCare, ValetPro Trim Glitz albo co sod Soft99 – to wszystko nie najtańsze ale bardzo dobre i trwałe produkty
B) Gyeon Trim – jednorazowy zakup nie jest tani ale na rok – dwa masz spokój. Bardzo silny efekt hydrofobowy. Pogłębia kolor. Świetny przy zabezpieczaniu wszystkich tworzyw zewnętrznych, pod maską a także reflektorów.
10. To zależy od stanu i przeszłości auta ale zawsze co najmniej kilka razy na element.
11. I tu się właśnie przydaje tradycyjna polerka rotacyjna.
12. Mam dobrą pianę i auto zabezpieczone woskiem – nie dodaję APC do piany.
Czasem robiłem taką miksturę ale to do sprzętu budowlanego. Albo przed korektą.
fluffy nie jest zly choć niestety dużą wadą jego jest farbowanie nawet po wielokrotnym praniu co raczej uniemożliwia pranie z innymi fibrami zwłaszcza nie niebieskimi. Teraz w garażu mam 3 takie http://shiningcar.pl/pl/p/ShiningCar...-90x60cm-/1093 i jestem bardzo zadowolony
Zamieszczone przez Gladzik
2. jakie APC polecacie?
Zużyłem już dwie 5L butelki ValetPro inne też były jakoś różnicy wielkiej między niemi nie zauważyłem
Zamieszczone przez Gladzik
4. jaka mozecie polecic pianownice do karchera?
Pytanie czy to Karecher czy ''karecher'- myjka wysokociśnieniowa
Wersja 1) tak jak pisze kolega pianownica PA, nie koniecznie oryginalna ale musi być dobra za ''50zl '' nie obgonisz
Wersja 2) ciężko powiedzieć, nie do każdego urządzenia da sie podłączyć dobrą pianowicę a to co daja w zestawie to zabawka dla dzieci
Zamieszczone przez Gladzik
5. jaka polerke DA? zastanawiam sie nad Dodo Juice Buff Daddy Dual
Action lub KRAUSS DB DUAL ACTION 900W lub Kestrel DAS-6 czy
jakies lare albo moze calkiem po bandzie i Vander VPO709 lub
BassPolska? Wiem ze najlepiej rupes lub ewentualnie flex jednak od czegos
trzeba zaczac
6. jak DA to czy dokupic do niej jakies talerze oporowe i jakie/ile pady
7. kolejno jakie pasty na start kupic?
Jak wszystko ma swoje wady i zalety.... testowaliśmy w garażu Meguaiers-a (kopia Krauss-a bodajże) noo i po zrobieniu powłowy dachu nie... dzięki.... huk, przenoszenie drgań nie do przyjęcia, jak dla mnie nie wygodna w trzymaniu. Z tego co wiem to i tak nie ma znaczenia co kupisz to wszystko produkowane jest w jednej fabryce, rożnica kolor obudowy i naklejka
Drugi do testów poszedł Rupes BigFOOT i maszyna nam tak podpasowała że została a pod koniec zeszłego roku kolega kupił Duetto, jemu pasuje ta krótka rączka ja wole swojego LHR15.
Co do zarzutu stawania pada... owszem da sie... ale przy odrobinie wprawy w prowadzeniu maszyny nie staje wcale i nie uważam tego za wadę tej maszyny, zapewne te inforamacje dotarły do producenta i skoro wypuszcza nowe modele i nic nie zmieniaja widać tak ma być.
Co do flexa praca nim wymaga więcej skupienia i użycia siły bo maszyna ma tendencje do myszkowania więc trzeba jej ''pilnować'', Rupes nie jest cichy ale Flex jest jeszcze głośniejszy co przy dłuższej pracy w garażu też ma znaczenie, zwłaszcza na dwie...
Co do talerzy w DA sie ich nie wymienia, w rotacji masz śrube M14 i tam możesz zmieniać tu niestety druga maszyna np. rupes mini
Podobno flex ma możliwość, tylko to informacja nie sprawdzona i zakup mniejszego rzepa nie jest prosty
Co do padów... no temat długi jak papier toaletowy, chesz robić pełne korekty??? czy Valeting i nakładanie cleanerów...
W przypadku DA lepiej sie sprwadzają pady MF niż futro ale nie kazdy MF równy drugiemu. Pady rupesa niczym nie wyróżniają się za to Megsa są bardzo dobre cena podobnie wysoka
Co do past musza być dobrane do padów, akurat Flexipad nie polecam bo bardzo szybko ''puchną'', lepsze są RoyalPads cana podobna ale jedne i drugie lepiej się sprawdzają na rotacji
Na twoim miejscu bym rozważył jednak rotację, jest bardziej uniwersalna i tańsza w rozbudowie.... owszem trudniej sie nią pracuje, wymaga więcej czasu i wprawy ale jak piszesz możesz założyć małego rzepa i zrobić słupki, mały rzep i przedłużka i masz maszynę do wnęk rejestracji a kiedyś dokupisz DA
macherstudio, '
I do jednego i drugiego są odpowiednie środki co do jakie... trudna decyzja bo jedne są tańsze inne droższe a jeszcze inne bardzo drogie, nie zawsze jakość idzie w parze z ceną ale nie oszczędzał bym.
Jest wiele sklepów z kosmetykami detailingowymi nie które mają możliwość odbioru osobistego, na zdjęciu nie wiele widać ale sądzę że jak nie nówki to napewno da się je wyciągnąć do dobrego stanu ale jak mowie wnioski oparte na dość słabym zdjęciu,
Po pierwsze poproś koniecznie sprzedającego o dokładne zdjęcia elementów z alcantary. Musisz się upewnić że nie są poprzecierane, podarte itp.
Jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych alcantary to możesz brać.
Nawet mocno zniszczoną skórę można przywrócić do idealnego stanu ale z alcantarą takie manewry sie nie powiodą.
Jak będzie ok i zdecydujesz się na zakup to napisz tutaj, w zależności od stanu foteli podpowiemy w jakie produkty powinieneś się zaopatrzyć.
gusiak11, czyli jak rozumiem, jeśli wykonam REAL FOTO będziesz(cie) mógł(li) mi bardziej pomóc wskazując konkretne specyfiki i sposób ich użycia ? A tak wychodząc w przód z jakiego rzędu kosztami muszę się liczyć na zakup podstawowej chemii do tego zestawu ?
[ Dodano: Czw 08 Sty, 15 15:46 ] DetailerShopP-ń, będę widział te stołki na żywo jutro mam podjechać bo są blisko - co rozumiesz przez ZNISZCZONA alcantara - czy chodzi Ci o mechaniczne zabrudzenia ? Bo widziałem już taką alcantarę podobną która była jakby spęczkowana, supełki na niej się porobiły i nie była "misiowata" czy o tym mówisz ?
[ Dodano: Czw 08 Sty, 15 15:55 ] DetailerShopP-ń, gdybym mógł prosić o foto np. zniszczonej alcantary z której już NIC się nie wyciągnie będę wdzięczny takie przykłady zniszczeń ostatecznych
Zniszczona alcantara - przedarcia, przetarcia, dziury od papierosów itp. Jakiekolwiek uszkodzenie w widocznym miejscu, takie, że widać elementy tapicerskie pod spodem (z reguły są jasne, będziesz widział) moim zdaniem dyskwalifikują element bo nie da się tego naprawić. Można próbować wymienić element ale alcantara "z metra" jest bardzo droga i wątpię żeby ktokolwiek zrobił to tak żeby nie było widać różnicy.
Jeśli uszkodzenie jest małe i/lub go nie widać to chyba można przeboleć, zwłaszcza jak cena będzie dobra.
Jeśli jest tylko zmechacona to da się zrobić, są patenty, powiem Ci później co i jak żeby elaboratu nie pisać.
Jeśli jest uwalona od smaru to będzie ciężko ale z normalnymi zabrudzeniami też sobie spokojnie poradzisz.
Z foto będzie problem bo nie ma mnie w tym tygodniu w sklepie - remontuje mieszkanie
Ale chyba dość dokładnie opisałem.
Bardzo dobrej jakości zestaw do czyszczenia i pielęgnacji skóry to 80 - 110pln. Pianka do alcantary Colourlock (moim zdaniem najlepsza, robię tylko tym) to 75pln. Szczoteczka 10-20pln (warto ją mieć).
Jeśli się okaże że są jakieś uszkodzenia skóry to troszkę będziesz musiał dołożyć ale to już nie będą duże kwoty.
Komentarz